Кейтеринг в Україні

Готель «CITADEL INN» HOTEL & RESORT 5* ()

Дозвольте презентувати себе від імені першого та єдиного 5-тизіркового готелю у Львові! «Citadel Inn» Hotel & Resort допоможе Вам організувати подію на найвищому рівні – кейтеринг, організація шоу-програм та оформлення приміщення на будь-який смак. Кейтеринг у Львові від готелю «Citadel Inn» Hotel & Resort – це королівський рівень Вашого комфорту та найкраще рішення для Вашого бізнесу! Подробнее...

Що це таке, кейтеринг?

Ке́йтеринг (catering,) від англійського to cater — поставляти провізію) — сегмент ринку громадського харчування, що займається наданням послуг у місцях, віддалених від стаціонарних підприємств громадського харчування (їдалень, кафе, барів, ресторанів), тобто виїзне обслуговування (або обслуговування на виїзді). Термін іноземний, тому, на жаль, дуже багато людей помилково говорять і пишуть «кетеринг».

Кейтеринг – це не лише приготування їжі та її доставка, а й послуги з облаштування тимчасових місць прийому їжі і вживання напоїв, оформлення, сервіровка, обслуговування під час заходу та інші супутні послуги.

Хоча кейтеринг як вид людської діяльності виник практично з появою людини, сам термін «зазвучав» на нинішніх просторах СНД з початком ринкових перетворень. Багато хто чудово пам'ятає радянський фільм шістдесятьох років «Дівчата» з Надією Румянцевою у головній ролі. Ну, хіба могла героїня фільму, Тоня Кісліцина за тих часів припустити, що вона надає послуги кейтерингу, доставляючи обід по засніженому уральському лісу у віддалену лісозаготівельну бригаду? А будь кухар військової польової кухні та його помічники? Чим вони цілими днями займаються на навчаннях і війні, якщо не кейтерингом? А родина або компанія друзів, що збирається на заміський пікнік і набиває багажники своїх автомобілів заготовками для шашлику? Але якщо розглядати кейтеринг як бізнес, то, звичайно, він вимагає спеціальної підготовки і капіталовкладень, тому ним займаються зазвичай спеціалізовані кейтерингові компанії, створені на базі ресторанів або інших підприємств.
У світі ринок кейтерингу почав бурхливо розвиватися в Америці на початку 20-го століття, під час широкомасштабного будівництва хмарочосів для організації харчування робітників-будівельників. Паралельно ідею підхопили великі промислові підприємства та бізнес-центри США і Європи, використовуючи кейтеринг як спосіб забезпечення харчування офісних співробітників з метою більш ефективної організації їхнього робочого дня.

На довідки. Лідери кейтерингу у світі

Корпорація «Compass Group» (Великобританія) - надає послуги VIP-кейтерингу, здійснює організацію харчування в аеропортах, обслуговує 23 армії різних країн. Працює в усьому світі.

Міжнародна група «Sodexo» (Франція) налічує близько 400 000 співробітників, що працюють на 34000 об'єктах у 80 країнах світу. «Sodexo» надає послуги з організації харчування для різних галузей бізнесу, включаючи промислове виробництво, віддалені об'єкти, медичні та навчальні заклади, соціальні об'єкти (в'язниці, будинки престарілих тощо).

Класифікація кейтерингу

Кейтеринг у зачиненому приміщенні - має чимало спільного зі звичним ресторанним обслуговуванням. Зазвичай, крім організації столу, клієнту допомагають у відповідний спосіб оформити приміщення, в якому буде відбуватися захід. Інша перевага виїзного ресторанного обслуговування в приміщенні - можлива наявність підходящих кімнат для тимчасового зберігання напоїв, посуду, столових приладів та інших необхідних аксесуарів. Можливість використання інвентарю та технологій кейтерингової компанії дозволяє замовнику кава-брейків, банкетів або фуршетів заощадити час і кошти для підготовки прийому їжі, пов'язаний з доставкою і запуском у роботу необхідного обладнання.

Кейтеринг на території клієнта. Особливість цього виду кейтерингу в тому, що у більшості випадків клієнту кейтерингової компанії набагато зручніше проводити захід на своїй території. Страви готуються в ресторані, після чого вони доставляються на територію замовника. Ресторан відповідає за якість приготування і доставку блюд, сервіровку, професійне обслуговування, навіть за прибирання приміщень.

Договір поставки. Багато фірм, піклуючись про здоров'я і комфорт своїх працівників, а отже, і продуктивність праці, звертаються до послуг кейтерингових компаній, які своєю чергою або готують обіди в офісі клієнта, або доставляють напівфабрикати з подальшим доведенням блюд до готовності та їхньою роздачею, або доставляють готові обіди в одноразовому посуді.

Соціальний кейтеринг - це надання послуг першою чергою фізичним особам для організації сімейних торжеств (наприклад, весіль) на їхній території (у квартирах, заміських будинках, дачах) з використанням їхнього посуду і устаткування для приготування страв. Клієнт і ресторан, що надає послугу кейтерингу, заздалегідь обумовлюють усі особливості сервіровки та обслуговування.

Роздрібний продаж готової кулінарної продукції - це торгівля продуктами харчування (бутербродами, випічкою й упакованими кондитерськими виробами), а також різними напоями під час проведення масових видовищних і спортивних заходів, фестивалів, карнавалів, і навіть під час мітингів і демонстрацій.

VIP-кейтеринг передбачає виїзне ресторанне обслуговування із залученням висококваліфікованого персоналу: кухарів, офіціантів, сомельє. На території замовника і під його контролем здійснюються обробка якісних продуктів і приготування страв на висококласному обладнанні. Штат таких працівників може супроводжувати замовника в його тривалих поїздках.

Кейтеринг напоїв та коктейлів (виїзний бар). Виїзний бар - це насамперед наявність на заході безпосередньо бару у вигляді мобільної збірної конструкції, що дозволяє якісно організувати технологічний процес приготування коктейлів і розливу готових напоїв, наявність барного обладнання, посуду, алкоголю, соків, напоїв, фруктів, льоду і т.д ., доставку їх на місце проведення. Природно, в цій роботі задіяні фахівці (бармен, його помічники, офіціанти, а також транспорт). Наявність виїзного барного обслуговування на заході вигідно відрізняє його від звичайних «п'яних застільних посиденьок», перетворюючи вживання спиртного на приємне й естетично оформлене дійство.

Класифікація виїзного ресторанного обслуговування

Фуршет (зі французької — «виделка») найкраще підходить для неформального спілкування. Зазвичай його організовують у тих випадках, коли протягом короткого періоду часу (від півгодини до 2:00) необхідно прийняти багато гостей. Фуршет підходить для ділових і не занадто офіціозних зустрічей. Гості, в основному, їдять стоячи, самі собі вибирають місце в залі, страви та напої. Кілька столів оформляються як міні-бари, де виставляються алкогольні та прохолодні напої, відповідні келихи і склянки. Столи для фуршету встановлюють так, щоб у залі було достатньо місця для вільного пересування запрошених. Меню фуршету складається, в основному, з великої кількості холодних закусок, поділених на невеликі порції, щоб було зручно їх їсти стоячи, за допомогою однієї виделки (або шпажки, або однією рукою). Але буває, що в меню фуршету включаються й гарячі закуски.

Шведський стіл («бутербродний стіл») являє собою варіацію фуршету з використанням «лінії самообслуговування». На спеціальних роздаткових столах виставляються холодні і гарячі закуски, гарячі страви, напої, десерти і фрукти. На кожному столі приготовлені тарілки і столові прилади.

Кава-брейк зазвичай проводиться на перервах між нарадами і засіданнями. На кава-брейк (кава-паузу) подають десерти, випічку, канапе, тістечки, соки, безалкогольні напої і, звичайно, каву та чай. По суті, кава-брейк - це міні-фуршет, на який компанія-замовник виділяє не більш ніж півгодини.

Коктейль за часом відбувається приблизно одну годину,  якщо це перерва в ході заходу, і до двох годин на фіналі заходу. Коктейль - це обов'язкове обслуговування гостей офіціантами, які обходять запрошених із напоями та закусками на тацях або візках. Меню коктейлю складається з легких закусок, десертів, слабкого алкоголю, соків, мінводи, чаю, кави. Подібна форма кейтерингу використовується під час культурних подій, презентацій або на відкритті вернісажів.

Пікнік, або барбекю, зазвичай проводиться просто неба, найчастіше о теплій порі року. Традиційні страви для пікніка - юшка, шашлики, смажене м'ясо або риба, приготовані на вугіллі, печена картопля, прості овочеві салати або овочі, фрукти. Зазвичай час пікніка не надто обмежений, тому подібна форма кейтерингу добре підходить для різноманітних корпоративів і для спілкування з бізнес-партнерами в неформальній обстановці. Однак кейтерингові компанії, що обслуговують пікніки, повинні бути готові до будь-яких примх погоди: необхідно підготувати тенти та намети, спеціальне холодильне обладнання для того, щоб учасники заходу не промокли, а страви не втратили свої первинні якості.

Банкет. Під час банкету гості неодмінно розміщуються за столами. Банкет вважається найтрадиційнішою формою проведення святкової частини заходу. Найрозповсюдженіші приклади банкетів - весільний банкет або банкет з нагоди якої-небудь річниці. Самообслуговування тут повністю виключене. «Класика жанру»: холодні закуски і прохолодні напої розставляються на столах заздалегідь. Гарячі страви подаються послідовно згідно меню. Практично банкет являє собою урочистий обід: від закусок - до першого блюда, потім до другого - гарячого, і наприкінці десерт. Як відзначають експерти в галузі кейтерингу, важливо, щоб на кожного гостя припадало не менше, ніж 1,5 кв. м. Тіснота і незручності під час банкету можуть знищити найкращі враження про проведений захід.